המועצה הדתית מעלה אדומים

דבר תורה ל"זאת חנוכה"

הרב שי פרץ, יו"ר המועצה הדתית במעלה אדומים

בס"ד

"זאת חנוכה" תשפ"ג – דברים לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל

אני כותב את הדברים מיד לאחר שחזרנו מהלווייתו המרגשת והעוצמתית של המחנך הגדול, איש האמונה ואוהב עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, הרב חיים דרוקמן זצ"ל.

יצאנו ממעלה אדומים אוטובוס מלא בתלמידיו ומוקירי זכרו של הרב ועוד היו כאלו שרצו להצטרף ולצערנו לא היה להם מקום…

הרב מרדכי אליהו זכר צדיק ברכה אמר פעם: הדבר החשוב ביותר בעולם הוא אהבת ישראל. אבל אני לא מסוגל לאהוב את כל עם ישראל, אז מה אני אעשה? אני אוהב את הרב דרוקמן, שאוהב כל אחד ואחד מישראל. ואם אני אוהב אותו, זה ייחשב כאילו אני אוהב את כל עם ישראל.

אז "זאת חנוכה" שמח ועצוב גם יחד חווינו השנה.

הרב חיים דרוקמן שנפטר אמש, חגג לא מזמן יום הולדת תשעים. באירוע לכבודו, הוא עלה לבמה נבוך כולו ואמר: מה אתם חוגגים לי, מה עבר עשיתי, בסך הכל אני בן תשעים! אני מניח שכשם שהוא לא רצה שיחגגו לו יום הולדת, הוא לא רצה שיספדו לו על מותו, מפני שהוא נפטר בחג החנוכה, שבו לא מספידים ולא מתענים.

אבל הערב הזה, לכבודך, הרב דרוקמן, זכר צדיק לברכה, הדלקנו שמונה נרות נשמה. שמונה ונשמה – אותן האותיות. בכל כך הרבה בתים הנשמה דולקת ומוארת מהאהבה הגדולה שהייתה לאיש הגדול הזה.

הרב דרוקמן זצ"ל היה אומר שאי אפשר לראות את האור אם לא עברת איזשהו חושך. הוא, שמספר פעמים בחייו ניצל מהמוות, ידע לראות תמיד את האור הגדול שקיים בימי הגאולה בה הקמנו את מדינתנו, מדינת ישראל.

את הפסוק: בְּשׁוּב ה' אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן – הָיִינוּ כְּחֹלְמִים? הוא היה מסביר שזה כמו  תלמיד שיושב בשיעור, חולם ולא מבין בכלל מה קורה סביבו. אתם חולמים? הוא אומר. כמה אתם מדברים על נגעי החברה ישראלית, על נגעי הארץ הזאת ועל החוסרים שיש בה. אתם חולמים? שכחתם איזה נס זה להיות כאן, בארץ הזאת!

הרב מסר את נפשו על חינוך הדור הזה – אלה שבחינוך הרגיל, ואלה שבחינוך הקצת פחות רגיל. ואיזה יחס אישי. התלמידים אצלו היו ממש כמו בנים. הוא לא ויתר על הגעה לשמחות ול"ע גם בשעות משבר להגיע לכל תלמיד ותלמיד ולנחמו, למרות הלו"ז הצפוף שהיה נתון בו לאורך כל חייו.

אנו שנשארנו כעת כצאן ללא רועה מבקשים ללמוד ממו"ר שיגיע לעולם שכולו טוב ויתפלל על משפחתו, תלמידיו ועמו שידעו כמוהו לבקש ענווה, לבקש אהבת ישראל, לבקש את היכולת לתרגם שואה – לתקומה. ושבעז"ה זכותו תגן עלינו.

 

שי פרץ,

יושב ראש המועצה הדתית

עדכנו על שיעור תורני

אנא ספרו על שיעורים המתקיימים ברחבי העיר.

[wpuf_form id="2303"]

משוב על חוויית הטבילה

אנא שתפי אותנו בדעתך – אנו פועלים לשיפור בכל המישורים.

משוב על האתר

תודה! נשמח לשמוע הצעות לשיפור, טעויות שמצאתם ובכלל – אם אהבתם.

שאל את הרב

פרט את הפנייה והיא תועבר אל רבני העיר.

דילוג לתוכן