המועצה הדתית מעלה אדומים

“בניסן נגאלו אבותינו ובניסן עתידים להיגאל”

הרב שי פרץ, יו"ר המועצה הדתית במעלה אדומים

בס”ד                                                                                                      ר”ח ניסן תשפ”ג

המדרש הזה איננו סיסמא בעלמא. יש קשר בין גאולת מצרים לגאולה העתידה. זה לא רק עניין של תאריך כי אם קשר מיוחד יש בין הגלויות. גאולת מצרים הגיעה לאחר תקופה ארוכה של שעבוד. כ 210 שנים השתעבדו אבותינו במצרים. מי שחי באותה תקופה לא “חלם” על גאולה כפי שקרה בסופו של דבר. אנחנו שיודעים מראש את  הסיפור לא הופתענו מהסוף הטוב שלו. פתאום הכל התהפך ומעם של עבדים הפכו בני ישראל לממלכת כהנים וגוי קדוש כבני חורין. למרות שמי שחי בתקופת השעבוד לא הבין למה זה קורה ומהם דרכי ה’, במבט לאחור אפשר להבין את כל המהלך האלוקי של ירידת יעקב ובניו למצרים את הצרות שעברו שם ואת הניסים הגדולים שראו בני ישראל החל מעשרת המכות ועד קריאת ים סוף ומעמד הר סיני.

גם בדורנו אנו מרגישים שאנו חיים בדור של גאולה. אלפיים שנה היינו בגלות. סבלנו רדיפות ולא הרגשנו בטוחים באף מקום. ב 75 השנים האחרונות הכל השתנה. יש לנו מדינה וצבא וב”ה אנו מובילים בתחומים רבים בעולם. אם לפני כ 100 שנה מישהו היה חושב על אופציה כזו , זה היה נשמע בגדר חלום. גם בתהליך ארוך זה שיש בו גם משברים וגם ירידות אנו מאמינים שבסופו של דבר נגיע לגאולה השלימה ונוכל להיות אור לגויים באמת.

אחד השיאים של חג הפסח הוא ליל הסדר. בליל הסדר יושבים כל בית ישראל לסעודה משפחתית עם מנהגים מיוחדים ומסורות של שנים שמטרתה היא להזכיר לנו מהיכן הגענו ומה הייעוד שלנו.

כתוב בהגדה: “כנגד ארבעה בנים דברה התורה. אחד חכם , אחד רשע אחד תם ואחד שאינו יודע לשאול”. מה רוצה ההגדה לומר לנו במשפט זה? למה צריך את כולם? בערב המיוחד הזה אנחנו לא מוותרים על אף אחד. גם מי שנראה שהתרחק מעט ואולי אפילו מקנטר כנגד שאר החבורה גם אותו אנחנו רוצים לקרב.

קשה שלא להתייחס למה שקורה עכשיו מסביבנו. קשה לראות את הניכור והאיבה בין חלקים שונים בעם. ליל הסדר בא לומר לנו אנחנו רוצים את כולם אנחנו משפחה אחת, עם אחד ולא מוותרים על אף אחד.

שנזכה שחג הגאולה הבא עלינו לטובה יביא איתו רוח חדשה של אחדות ואחווה וזה באמת יוכל לקרב אותנו לגאולה השלימה. אמן!

 

פסח כשר ושמח,

שי פרץ

יושב ראש המועצה הדתית 

מעלה אדומים 

עדכנו על שיעור תורני

אנא ספרו על שיעורים המתקיימים ברחבי העיר.

[wpuf_form id="2303"]

משוב על חוויית הטבילה

אנא שתפי אותנו בדעתך – אנו פועלים לשיפור בכל המישורים.

משוב על האתר

תודה! נשמח לשמוע הצעות לשיפור, טעויות שמצאתם ובכלל – אם אהבתם.

שאל את הרב

פרט את הפנייה והיא תועבר אל רבני העיר.

דילוג לתוכן