המועצה הדתית מעלה אדומים

באהבת חינם ננצח

תאריך: 2023-07-19 00:00:00

בס"ד

 

ר"ח מנחם אב תשפ"ג

באהבת חינם ננצח

נמצאים אנו בימי "בין המצרים" בהם אנו מתאבלים על חורבן העיר ירושלים ובניין בית המקדש. ידוע לנו מאמר חז"ל שבית המקדש הראשון נחרב בגלל שלושת העבירות החמורות של עבודה זרה, שפיכות דמים וגילוי עריות ואילו בית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם. שימו לב להשוואה של עבירה זו של שנאת החינם ששקולה כמו שלושת החטאים החמורים הללו.

בגמרא במסכת גיטין מביאה את הסיפור של קמצא ובר קמצא ואומרת שבגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושליםקמצא היה האיש האהוב שהיה אמור להיות מוזמן לסעודה ואילו בר קמצא היה האיש השנוא שהגיע בטעות לסעודה, הוצא ממנה בביזיון ובהמשך הלשין לקיסר על היהודים מה שהביא בסופו של דבר לחורבן העיר ובית המקדש.

מה שלא מובן בסיפור הוא מה אשם קמצא? הוא לא עשה כלום אז למה מאשימים גם אותו?!

אפשר ללמוד מהדבר הזה מסר גם עבורנו. כשיש שנאת חינם אי אפשר לברוח מהאחריות ולומר זה לא אני, זה מישהו אחר אשם בזה. ישנה חובה על כל אחד ואחת לנסות ולתקן את המצב. עלינו לאהוב ולכבד את הזולת גם אם הוא שונה בדעותיו מדעותינו. עלינו לדעת להכיל גם את האחר. צריך לזכור שגם אם האדם האחר מחזיק בדעות שונות ובהשקפות אחרות זה לא מצדיק את הפגיעה בו מכל סוג שהיא. להיפך, עלינו לקחת מכל עמדה את הצדדים החיוביים שיש בה. רק באהבה אמיתית נוכל לתקן את המצב.

נמצאים אנו בתקופה לא פשוטה בה חסרה לנו אחדות פנימית בעם וישנו הרבה קיטוב בין הקבוצות. עלינו להרבות באהבת הזולת וקבלת האחר במעגלים הפרטיים והכלליים ורק כך נוכל לשנות את המצב ולעצור את שנאת החינם. הבית השני נחרב בגלל שנאת חינם והבית השלישי יוכל להיבנות בקרוב בעז"ה, בזכות אהבת החינם.

 

בציפייה לגאולה השלימה בקרוב!

שי פרץ,

יושב ראש המועצה הדתית

מעלה אדומים.

עדכנו על שיעור תורני

אנא ספרו על שיעורים המתקיימים ברחבי העיר.

[wpuf_form id="2303"]

משוב על חוויית הטבילה

אנא שתפי אותנו בדעתך – אנו פועלים לשיפור בכל המישורים.

משוב על האתר

תודה! נשמח לשמוע הצעות לשיפור, טעויות שמצאתם ובכלל – אם אהבתם.

שאל את הרב

פרט את הפנייה והיא תועבר אל רבני העיר.

דילוג לתוכן