המועצה הדתית במעלה אדומים

דבר תורה מפי יושב ראש המועצה

שלום לכולם!

בפרשת השבוע שקראנו השבוע פרשת תולדות מספרת לנו התורה על הולדת יעקב ועשו. בפרשה  כתוב "ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו ורבקה אוהבת את יעקב". זה שרבקה אוהבת את יעקב זה מובן. כבר כשהיו הבנים בבטנה נאמר לה ש"רב יעבוד צעיר" וגם לפי ההתנהגות של יעקב שהיה יושב אוהלים אפשר להבין את אהבתה ליעקב. התנהגותו של יצחק פחות מובנת. מדוע אוהב את יצחק "כי ציד בפיו"?! ידועים דברי רש"י עפ"י המדרש שעשו היה מרמה את אביו יצחק שהיה עיוור ומתנהג לידו כאילו היה צדיק. לפי הסבר זה יצחק הוטעה ע"י בנו וקנה את אהבתו אליו במרמה?!

ראיתי הסבר נפלא של הרב זקס זצ"ל על קושי זה. יצחק אוהב את עשו למרות מעשיו ודווקא דרך אהבתו אליו מנסה לקרבו ולהשפיע על התנהגותו. דווקא כשיש לך בן מאתגר שלא הולך לפי הדרך המקובלת אותו צריך לאהוב יותר ואולי כך יהיה אפשר להשפיע עליו. המסקנה שלו היא שגדול כוח האהבה מכוח הנזיפהכשעוסקים בחינוך, המסר הזה מאוד חשוב. צריך לדעת לאהוב לא רק את הבנים הנורמטיביים, אלא ואולי אפילו יותר, גם את אלו שמאתגרים אותנו.

אנחנו במועצה הדתית מנסים לחבר את כלל הציבורים בעיר בעזרת שירותי הדת שאנו מספקים  ומשתדלים לעשות זאת בהרבה אהבה.

עלון זה מציין חלק מהפעילויות שנעשו לאחרונה ובנוסף את החידושים שלנו באתר  החדש של המועצה.

מוזמנים להיכנס ולהתרשם!

בברכת חודש טוב,

שי פרץ

יושב ראש המועצה הדתית.

מה היה לנו החודש?

ברכות לקהילת "אביר יעקב" שבשכונת נופי הסלע, לרב הקהילה הרב שלומי דהן ולגבאים אבי ג'ינו ויניב אביצדק, לרגל טקס חנוכת הבית.
יישר כוח לכל רבני הקהילות, הגבאים ואנשי הציבור שהגיעו לכבד את האירוע שהיה "מושקע" גם ברוחניות וגם בגשמיות.

לרגל חודש המאבק באלימות נגד נשים, נפגשו בלניות המועצה עם  הגב' עידית אור, מנהלת המרכז לאלימות במשפחה במעלה אדומים לשיחה חשובה בנושא.

לרגל מלאת 84 שנים לציון ליל הבדולח, בתי כנסת ברחבי העיר הצטרפו למיזם הארצי והשאירו אור דולק במהלך הלילה.

מה קורה בקרוב?

בשיתוף פעולה של גופים רבים בעיר, מתוכננת בקרוב שבת לזוגות בה תוכלו גם ליהנות וגם להעמיק את הזוגיות.בשבת יתארחו אנשי המקצוע הרב רפי אוסטרוף והגב' מוריה רלב"ג, אשר יעבירו שיחות ומפגשים בנושאי זוגיות. 

אז למה אתם מחכים?!

 

וגם…. בקרוב מחכה הפתעה לחנוכה!

מה עוד חדש באתר המועצה?

באתר החדש של המועצה ניתן לראות את זמני התפילות בבתי הכנסת בעיר. לחצו כאן!

באתר קיימת גם רשימת גמח"ים מתעדכנת, שגם אתם יכולים להוסיף ולעדכן אותה. מעניין אתכם? לחצו כאן!

פטירה ואבלות, חלילה?

באתר תוכלו להעלות את מודעות האבל. לפרטים, לחצו כאן.

הפינה המקצועית

והפעם: נעמה אנסבכר, יועצת נישואין

"אתה מסתכל עליה ורואה מפרט טכני של מוצר", אמרתי ליהודה. "אתה בוחן יתרונות וחסרונות, אבל שוכח להסתכל על המכלול. שוכח להסתכל עליה, לאהוב אותה, את אשתך", המשכתי. יהודה הקשיב, ושתק.

 

כן. לכולנו יש יתרונות וחסרונות.

כולנו מחזיקים בפינות מוארות ויפות, ולצידן שוכנות כאלו חשוכות יותר, חלשות יותר, כאלו שאנחנו לא שמחים בהן. הזוגיות שופכת אור חזק ונוקב על כולן, על היפות והטובות, ועל אלו הכעורות והנסתרות שבנו. שם אנחנו לא יכולים לשחק את המשחק, להציג את פנינו היפות והנעימות בלבד. שם הכל חשוף, ולעיתים כואב לעין וללב. כמה מפתה לעיתים להסתכל על השני כעל "מוצר", לבחון אותו על יתרונותיו וחסרונותיו. אנחנו מכירים את בן הזוג בכל-כך הרבה מצבים, מכל-כך הרבה זוויות. ראינו אותו חושב, מגיב, מדבר, שומע. לעיתים אהבנו מה שראינו, לעיתים פחות. הרבה פחות. כמה טבעי לבחון אותו מבחוץ, להגדיר לעצמנו (ולעיתים לו) מה אנחנו אוהבים ומכבדים בו, ומה לא; מה אנחנו מעריכים ומה לא לרמתו, לא לרמתנו.

אבל בדרך הטבע הזו, שכחנו משהו. אנחנו לא נשואים "למוצר", אנחנו לא יוצאים לדייט עם "מפרט טכני". רובנו אמרנו בזמו זה או אחר את המשפט "אני מקבלת אותו כמו שהוא". אבל כמה קשה. כמה מאתגר לאהוב מישהו כך, בצורה מלאה, עגולה. להחזיק במבט שלא מתעלם מה'באגים', אבל מוכן 'לקנות' את המכלול. אפילו מול ילדינו שלנו, זה כל-כך לא פשוט.

לאדם שבחרנו יש יתרונות ויש חסרונות, יש אור ולעיתים יש בו צל, אך הבחירה להינשא היא הבחירה במכלול, היא הבחירה באדם. היא המוכנות להביט נוכחה בכוחות השונים שלו, ובכל זאת להתעלות מעליהם. היא הבחירה לאהוב אותו, לא את יתרונותיו. היא הבחירה לאהוב כי ככה, כמו שילדים אומרים. בלי תירוץ, בלי סיבה, בלי התנייה. פשוט לאהוב.

 

אז מוכנים ללכת ולאהוב כי ככה?

 

(בפינה זו נארח מידי חודש אנשי מקצוע בני העיר, אשר יפתחו לנו פתח הצצה לתובנות מעולם המשפחה, ההורות והזוגיות). 

עדכנו על שיעור תורני

אנא ספרו על שיעורים המתקיימים ברחבי העיר.

[wpuf_form id="2303"]

משוב על חוויית הטבילה

אנא שתפי אותנו בדעתך – אנו פועלים לשיפור בכל המישורים.

משוב על האתר

תודה! נשמח לשמוע הצעות לשיפור, טעויות שמצאתם ובכלל – אם אהבתם.

שאל את הרב

פרט את הפנייה והיא תועבר אל רבני העיר.

דילוג לתוכן