המועצה הדתית במעלה אדומים

ניוזלטר לחודש אייר

דבר תורה מפי יושב ראש המועצה

בס"ד

                                                                                                                                             ר"ח אייר תשפ"ג

עשרת ימי תשועה

פרשת מותם של בני אהרון בפרשת שמיני נקראת כל שנה בסמוך לעשרת ימי תשועה (עשרת הימים שבין יום השואה ועד יום העצמאות). אנחנו נמצאים באמצע אירוע מכונן של חנוכת המשכן. השמחה היא גדולה ופתאום מגיע מותם של בני אהרון ו"הורס" את כל האירוע. רבות דיברו על חטאם של בני אהרון ומדוע נענשו כל כך, אך המילים "בקרובי אקדש" אולי מסבירים הכל. דווקא מי שקדוש יותר איתו יותר מקפידים. תגובתו של אביהם אהרון הכהן הגדול שלכאורה נמצא בסיטואציה קשה ביותר היא מדהימה. "וידום אהרון" זה אומר הכל. לא מתלונן, לא מתריס כלפי ההנהגה או כלפי ה' אלא פשוט שותק.

בימים אלו אנו מציינים גם את זיכרון השואה שעברה על עמינו לפני יותר מ 75 שנה באירופה. שישה מיליון!!! מעמנו הושמדו. שישה מיליון אנשים, נשים וטף. קשה להאמין ועוד יותר קשה להבין את גודל הזוועה. יש חשיבות גדולה להעביר את הזיכרון לדורות הבאים, מכיוון שכבר היום ישנם רבים בעולם שמכחישים את הנושא. אך מעבר לזיכרון אנו צריכים ללמוד שאין לנו על מי לסמוך מלבד אבינו שבשמים. בשעת מבחן אומות העולם ברובם עמדו בצד ולא ניסו אפילו לעצור את הזוועות.

מיום השואה אנו עוברים בשבוע הבא ליום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה ומשם ליום העצמאות. שוב אנו רואים איך שמחה מתערבבת באבל וללא הקרבת החיים של אלפי החיילים שנהרגו במהלך השנים לא היינו זוכים למדינה עצמאית וריבונית באזור שהוא כולו מוקף משטרים דיקטטוריים שעוינים לעם היהודי בכלל ולמדינת ישראל בפרט.

הסיפור של משפחת די מאפרת ששכלו את אימם לוסי ושתי הבנות מאיה ורינה, בפיגוע בחג הפסח, מזכיר לנו גם הוא את סיפור אהרון ובניו ואולי את סיפורו של עם ישראל ומדינת ישראל כולה בדורות האחרונים. גם כאן מדובר על משפחה אידיאליסטית שעשתה עלייה לארץ מארצות רווחה ותרמה לכלל אך בסופו של דבר שילמה מחיר כבד. גם כאן ראינו את אבי המשפחה הרב ליאו די, בשעותיו הקשות לא רק שלא מתלונן ובא בטענות כלפי מישהו, אלא דואג לאחדות העם ולהפיח רוח חדשה של אמונה וביטחון בצדקת דרכנו.

ואולי זה המסר הגדול של הדברים. חייבים להאמין בקב"ה, חייבים לראות בכל דבר את הצדדים החיוביים שבו וחייבים אחדות. וכמו שהרב ליאו די צעק בהלוויות אסור לנו לשכוח בכל מצב ש"עם ישראל חי".

 

בציפייה לגאולה שלימה!

 

יום עצמאות שמח!

 

שי פרץ

יושב ראש המועצה הדתית, מעלה אדומים

 

 

מה היה לנו החודש?

כחלק בלתי נפרד מההכנות לחג הפסח, גם השנה הקימה המועצה הדתית בשיתוף עיריית מעלה אדומים עמדות להגעלת כלים וליבון לטובת הציבור, ונעשה שימוש באביזרים חדשים  שנקנו על-מנת לעמוד בתקני הבטיחות המחמירים.

את העמדות מפעילים אברכים יראי שמים דרך תנועת "שלום לעם". 

 

כנס גבאים נערך בבית הכנסת "מעלות לדוד" לקראת חג הפסח. את הכנס כיבדו בנוכחותם הרב מרדכי נגארי רב העיר וראש העיר מר בני כשריאל שבירכו את הגבאים. 

בכנס נסקרו פעילויות המועצה בתחומים שונים והושם דגש על נושא החירום. בסיום הכנס קיבלו הגבאים שי אישי לקראת החג, כהוקרה על פעילותם לאורך כל השנה.

לקראת חג הפסח עבדו המשגיחים על הכשרת בתי העסק, שהמשיכו לעבוד גם בחג הפסח ודאגו להכשרתם לקראת החג.

בנוסף, דאגו המשגיחים לעבור בין בעלי העסקים בעיר ולאפשר להם לעשות מכירת חמץ לטובת הציבור בעיר.

מה קורה בקרוב?

ביוזמת העירייה, המועצה הדתית וארגון "מחברים", נפתח מיזם "תהילים למען הנופלים", בו תושבי העיר יקראו פרק תהילים לזכר אחד מנופלי העיר. 

רוצים להשתתף? – שלחו את שמכם למס' הטלפון- 052-9505758 (ציינו ליד שמכם 'מעלה אדומים') או הירשמו כאן, וקבלו שם של חלל תושב העיר וציון הפרק מתהילים. 

כולם נקרא יחד את הפרקים, בקריאה המונית גדולה לעילוי נשמות חללינו,  ביום הזיכרון לחללי צה"ל ביום שלישי 25/4 בשעה 13:00.

 

 

מה עוד מתוכנן?

* פעילויות  לציון יום העצמאות ול"ג בעומר

* ערב נשים בנושא בריאות והלכה

* הכנסת אפליקציית BIT לתשלומים במקוואות ובאגרות הנישואין והכשרות.

 מוזמנים להיכנס לאתר המועצה mdmaad.com  ולהתרשם מכל העשייה והאירועים שבדרך!

הפינה המקצועית

והפעם: תהילה שטראוס, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית מכוונת התמקדות

 

דרכים להרגעה וויסות רגשי

לחץ, סטרס ופניקה הן תחושות המוכרות לכולנו, במיוחד בעידן בו אנו חשופים למדיה כל הזמן, ווודאי בתקופה זו של השנה, בה מצוינים ימי זיכרון המציפים זיכרונות ופחדים.

גם לאורך השנה כולה לא חסר לנו ממה להילחץ. החיים סביבנו רצופים טריגרים למתח נפשי. יש סיבות עמוקות יותר למה טריגר מסוים גורם דווקא לאדם אחד יותר למתח ולאדם אחר דווקא דבר אחר גורם למתח. לכל אחד נקודות רגישות שקשורות לעבר שלו , לחוויות טראומטיות שחווה, למערכות יחסים שלו ורגישיות ספציפיות מולדות. חשוב לדעת שלחצים ומתחים הם לא גזרת גורל, וניתן לעזור לעצמנו לצמצם אותם.

 

כמה עובדות ודרכים להרגעה עצמית –

  1. המתח בגוף קשור לחלקים טרום וורבלים במוח שלנו:  המוח האחורי ,שהוא ראשוני והישרדותי, וגם המוח הלימבי ובלוטת האמיגדלה גדלים בזמן לחץ נפשי. לכן הרגעת הלחץ צריכה להיות דרך אמצעים לא-מילוליים, אלא ממש פיזיים, דרך חוויות מרגיעות. נסו לעיתים קרובות (לא בזמן אקוטי כמובן) להחשיך את החדר, לשים מוזיקה, להדליק נרות, לשים מפיץ ריח, מגע (וזה כבר לסעיף הבא) . דרכים אלו יעלו את רמת הורמון האוקסיטוצין  בגוף וירגיעו באופן מידי את המערכת כי הגוף מרגיש באופן חושי שהסביבה רגועה והוא לא מאוים כעת .
  2. מגע, מגע, מגע: מגע מאוד מרגיע מאוד ומחזיר לאיזון. כל אחד אוהב מגע שונה בעוצמות שונות. מגע (עם אדם שסומכים עליו) ובמיוחד מגע עמוק עם כפות ידיים פתוחות והפעלת כובד ומשקל נותן תחושה של קרקוע וביטחון. תחושה שהכל בסדר ואתם יכולים להתמסר ולהירגע אל תוך המגע.
  3. אל תצפו בחדשות לעיתים קרובות: אפשר לשמוע מהדורה קצרה פעמיים שלוש בשבוע וזה מספיק. אל תדאגו, אם יקרה משהו קריטי במדינה אתם כבר תדעו על זה. אין צורך להציף את עצמכם בעוד מידע מלחיץ.
  4. טיפול רגשי: ממש ממליצה על טיפול שמשלב חיבור לגוף כדי לעקוף את הדיבור. דרך הדיבור אנחנו יכולים לשקר לעצמינו לא במודע, והגוף לעולם לא משקר. הוא יודע וזוכר הכל דרך זיכרון התאי שלו ותת המודע.
  5. כשאתם מרגישים מוצפים רגשית בזמן אמת, תבדקו עם עצמכם מ1 עד 10 מה רמת ההצפה שלכם. אם זה יותר מ-7, תעשו את התרגיל הבא עד שתרגישו שרמת ההצפה היא פחות מ-7. תרגיל הפרפר- תניחו את הידיים שלכם מוצלבות על הגוף מתחת לכתפיים ותטפחו לעצמכם עם כפות ידיים 25 פעמים טפיחות קלות, כל פעם יד אחרת לסירוגין, לאט לאט. שימו לב מה קורה בגוף. הרבה פעמים מתרחשת נשימה לא רצונית שהיא שחרור אנרגיה מהגוף.
  6. דרך אחרת להתקרקע בעת הצפה היא למצוא מקום נוח, לקחת כמה נשימות בטן עמוקות דרך האף ונשיפות ארוכות ואז לדמיין שורשים עמוקים שיוצאים מתוך הגוף אל הקרקע ומתעמקים אל האדמה. להמשיך עם הנשימה והדמיון של השורשים כמה דקות.
  7. דרך נוספת היא לעצום עניים ולמצוא מקום נוח בגוף, מקום שהוא יותר נוח ממקומות אחרים. וממש להרגיש את המקום הזה בגוף, לנשום אליו  ולשהות בתוכו כמה דקות ולראות אם יש מילה שעולה מהמקום הזה . לדוגמא המילה: "רגוע" "חמים" "בטוח" לשהות עם המקום ועם המילה כמה דקות.
 
פעולות קצרות מסוג זה יכולות לתרום תרומה משמעותית לתחושת הרוגע והנחת שלכם, ולהביא יותר שלווה לחיים וליומיום. 

 

עדכנו על שיעור תורני

אנא ספרו על שיעורים המתקיימים ברחבי העיר.

[wpuf_form id="2303"]

משוב על חוויית הטבילה

אנא שתפי אותנו בדעתך – אנו פועלים לשיפור בכל המישורים.

משוב על האתר

תודה! נשמח לשמוע הצעות לשיפור, טעויות שמצאתם ובכלל – אם אהבתם.

שאל את הרב

פרט את הפנייה והיא תועבר אל רבני העיר.

דילוג לתוכן