המועצה הדתית במעלה אדומים

ניוזלטר לחודש ניסן

דבר תורה מפי יושב ראש המועצה

בס"ד                                                                                                      ר"ח ניסן תשפ"ג

"בניסן נגאלו אבותינו ובניסן עתידים להיגאל"

המדרש הזה איננו סיסמא בעלמא. יש קשר בין גאולת מצרים לגאולה העתידה. זה לא רק עניין של תאריך כי אם קשר מיוחד יש בין הגלויות. גאולת מצרים הגיעה לאחר תקופה ארוכה של שעבוד. כ 210 שנים השתעבדו אבותינו במצרים. מי שחי באותה תקופה לא "חלם" על גאולה כפי שקרה בסופו של דבר. אנחנו שיודעים מראש את  הסיפור לא הופתענו מהסוף הטוב שלו. פתאום הכל התהפך ומעם של עבדים הפכו בני ישראל לממלכת כהנים וגוי קדוש כבני חורין. למרות שמי שחי בתקופת השעבוד לא הבין למה זה קורה ומהם דרכי ה', במבט לאחור אפשר להבין את כל המהלך האלוקי של ירידת יעקב ובניו למצרים את הצרות שעברו שם ואת הניסים הגדולים שראו בני ישראל החל מעשרת המכות ועד קריאת ים סוף ומעמד הר סיני.

גם בדורנו אנו מרגישים שאנו חיים בדור של גאולה. אלפיים שנה היינו בגלות. סבלנו רדיפות ולא הרגשנו בטוחים באף מקום. ב 75 השנים האחרונות הכל השתנה. יש לנו מדינה וצבא וב"ה אנו מובילים בתחומים רבים בעולם. אם לפני כ 100 שנה מישהו היה חושב על אופציה כזו , זה היה נשמע בגדר חלום. גם בתהליך ארוך זה שיש בו גם משברים וגם ירידות אנו מאמינים שבסופו של דבר נגיע לגאולה השלימה ונוכל להיות אור לגויים באמת.

אחד השיאים של חג הפסח הוא ליל הסדר. בליל הסדר יושבים כל בית ישראל לסעודה משפחתית עם מנהגים מיוחדים ומסורות של שנים שמטרתה היא להזכיר לנו מהיכן הגענו ומה הייעוד שלנו.

כתוב בהגדה: "כנגד ארבעה בנים דברה התורה. אחד חכם , אחד רשע אחד תם ואחד שאינו יודע לשאול". מה רוצה ההגדה לומר לנו במשפט זה? למה צריך את כולם? בערב המיוחד הזה אנחנו לא מוותרים על אף אחד. גם מי שנראה שהתרחק מעט ואולי אפילו מקנטר כנגד שאר החבורה גם אותו אנחנו רוצים לקרב.

קשה שלא להתייחס למה שקורה עכשיו מסביבנו. קשה לראות את הניכור והאיבה בין חלקים שונים בעם. ליל הסדר בא לומר לנו אנחנו רוצים את כולם אנחנו משפחה אחת, עם אחד ולא מוותרים על אף אחד. 

שנזכה שחג הגאולה הבא עלינו לטובה יביא איתו רוח חדשה של אחדות ואחווה וזה באמת יוכל לקרב אותנו לגאולה השלימה. אמן!

 

פסח כשר ושמח,

שי פרץ

יושב ראש המועצה הדתית 

מעלה אדומים 

מה היה לנו החודש?

תלמידי ישיבת ההסדר "ברכת משה" קיימו בחג הפורים פעילות לתושבי העיר ובה קריאת מגילה, ריקודים והפתעות לילדים.

בעיר התקיים טקס הפרשת חלה המוני, במסגרת יום המעשים הטובים, לרפואת פיליפ פנחס בן אורית לוסט. היה מעמד מרגש ומשמעותי!

בארגון האגף לתרבות תורנית במתנ"ס, התקיים בשבוע שעבר חידון תנ"ך העירוני לתלמידי חטיבות הביניים בעיר. המתמודדים הפגינו ידע ורצינות מרשימים מאוד.

מה קורה בקרוב?

בקרוב מתוכננים כנס גבאים, הגעלת כלים בשכונות, ביעור חמץ בחביות ברחבי העיר, וכמובן – דרשות שבת הגדול. יש למה לחכות!

מה עוד חדש באתר המועצה?

החלטתם להתחתן? מזל טוב ענק!!

לא חשוב מאיזה עיר אתם, המועצה הדתית מעלה אדומים מזמינה אתכם להירשם לנישואין בקלי קלות דרך האתר החדש והנגיש שהקמנו.

רק לחצו כאן !

פסח מגיע ואיתו גם מכירת חמץ!  רוצים למכור באופן מקוון? לחצו כאן.

שימו לב: הטופס יהיה פתוח עד יום שלישי, י"ג ניסן. 

שֶׁלֹּא חִסַּר בְּעוֹלָמוֹ כְּלוּם!

יוזמה חדשה של המועצה הדתית מעלה אדומים – אנו מזמינים בעלי גינות עם עצי פרי לבוא למשרדינו, לקבל את כרזת ברכת האילנות, ולתלות על הגדר החיצונית לזיכוי הרבים.

הכרזה הצבעונית, בגודל A3 מודפסת ומנוילנת.

מעוניינים? לחצו כאן!

הפינה המקצועית

והפעם: נעמה אנסבכר, יועצת נישואין

 

"כל שנה בדיקת חמץ קצת מעליבה אותי", מיכל סיפרה לי.

"זה כאילו אחרי כל העבודה הקשה שלי בשבועות האחרונים, הוא בא עם הנוצה והנר ומחפש איפה לא ניקיתי מספיק טוב", היא ממשיכה. "אני יודעת שזה טיפשי, אבל כל שנה יש לי את הקווצ' הקטן הזה בלב".

 

מיכל לא לבד. כל שנה פסח, כמו חגים אחרים, מביאים איתם אכזבות. אנחנו עובדים, מתאמצים, מתכוננים כדי שהכל יהיה מושלם: שהארונות יהיו מוסדרים, הילדים יהיו לבושים בבגדים חגיגיים בליל הסדר, שהאוכל יהיה טעים ומוצלח, שהאווירה תהיה נעימה – ופעם אחרי פעם מגיעות אכזבות, מבן/בת הזוג, מהילדים, מהחמות, מהאורחים, ובעיקר – מעצמי. האכזבות יכולות לקבל פנים שונות. הן יכולות להביא להתכנסות ולשתיקה או להתפרצות כעס, אך הבסיס נותר בעינו – אכזבה.

לכן, אם אנחנו רוצים לפצח את האכזבות סביב החג, אנחנו צריכים לצאת למסע חיפוש ובירור של הציפיות:

כל אחד מאיתנו, בכל גיל, נכנס לסיטואציה מסוימת עם ציפיות, שפעמים רבות לא במודעות של האדם עצמו. הן מנהלות את רגשותיו וקובעות את התגובה שלו כלפי המצב וכלפי הסובבים אותו. הציפיה היא זו שיוצרת את הסיפור שאנחנו טווים: "הוא היה אמור לעשות את זה", "היא הייתה אמורה להגיד משהו". כל "אמור" כזה מספר את הסיפור שציפינו לראות בחג או בהכנות אליו, והוא לא התממש. הסיפור לא קרה כמו שדמיינו.

רבים מאיתנו פשוט עוצרים שם, באכזבה. מוציאים אותה החוצה או בולעים אותה לתוכנו, אבל לא בוחרים להתמודד עם המקור שלה – הציפייה. אך יש לנו אפשרות אחרת. יש לנו את הבחירה לעשות סדר בסיפור שלנו, לברר את סל הציפיות שבתוכנו ולבחור מה חשוב לנו בו ומה אנחנו יכולים לשחרר.

אז איך עושים את זה?

שבו מול דף ברגע של שקט, וכתבו את כל הציפיות שיש לכם מאירוע מסוים, לדוגמא ליל-הסדר. תוציאו אל הדף ציפיות גדולות וקטנות, מהותיות וכאלו שנראות לכם חסרות משמעות. אל תמהרו לסיים, שבו עד שתרגישו שרשימת הצפיות משקפת את התקוות והחששות שלכם מהאירוע. לאחר שהציפיות רשומות לפניכם, תתחילו לתעדף אותן מ1-10, על-פי שיקול הדעת והלב שלכם. אין כאן נכון או מוטעה, יש פה את הצורך שלכם.

השלב הבא הוא הקשוח: מתוך ההבנה שאנחנו לא יכולים לקבל את כל הציפיות שלנו, אתם הולכים להתרכז רק באלו שתעדפתם בשלושת המקומות הראשונים. משמעות הדבר, ופה הקושי הגדול, שאתם הולכים לשחרר את השאר. לנשום אוויר עמוק לתוככם ולהחליט שמה שלא קיבל את המקומות הראשונים, כאילו לא קיים.  

לאחר שבחרתם את שלוש הציפיות המרכזיות, חזרו אל הדף וכתבו תכנית עבודה להשגה של ציפיות אלו. לדוגמא: תעדפתם את המעורבות של הילדים בניקיון הבית במקום הראשון, התכנית תכלול את הצעדים החינוכיים והמעשיים שיגרמו לילדים לעזור; בחרתם שמצב הרוח המשפחתי בליל הסדר הוא בעדיפות עליונה, בקשו מהילדים להיות אחראים על יצירת סל פעילויות לחג; החלטת שהאווירה בינך לבין חמותך היא העיקר, כתבי מהם הצעדים שיסייעו לך בכך (להציע לה עזרה, לקנות מתנה, להחמיא בכנות על המאמצים שעשתה ועוד).

נשמע הגיוני, לא?

אך האמת היא שרבים מאתנו לא עצרו שם אף-פעם. לא חנו לרגע ובדקו בתוכם: אילו ציפיות חיות בתוכי, מה מתוכן הוא החשוב לי ביותר, מה אני בוחר לשחרר. תהליך הבירור דורש הסתכלות פנימה לתוכי, והחוצה – אל המציאות. זה לא קל ולעיתים מפחיד. לפעמים נדמה שאולי בעצם יותר קל לצפות ולהתאכזב.

אבל האם זה מה שאתם רוצים? האם אלו החיים שבהם אתם בוחרים? אני בטוחה שלא.

אז יאללה, לכו שבו מול הדף ושיהיה לכולנו חג שמח!

 

עדכנו על שיעור תורני

אנא ספרו על שיעורים המתקיימים ברחבי העיר.

[wpuf_form id="2303"]

משוב על חוויית הטבילה

אנא שתפי אותנו בדעתך – אנו פועלים לשיפור בכל המישורים.

משוב על האתר

תודה! נשמח לשמוע הצעות לשיפור, טעויות שמצאתם ובכלל – אם אהבתם.

שאל את הרב

פרט את הפנייה והיא תועבר אל רבני העיר.

דילוג לתוכן